גלנט בגבול: "החמאס במצוקה – נגיע למטרותינו"

אתר קול חי No Comments on גלנט בגבול: "החמאס במצוקה – נגיע למטרותינו"

שר הביטחון גלנט ללוחמים בסמוך לגבול עזה: ״האנשים הכי קיצוניים במו״מ מטעם החמאס הם אלה שנמצאים במלונות הפאר, אלה שסובלים בעזה לא כאלה גיבורים. החמאס במצוקה – נגיע למטרותינו״

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

וידאו: שחר יורמן

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (רביעי) הערכת מצב יחד עם מפקד אוגדת עזה, תת אלוף אבי רוזנפלד וקציני המטה באוגדה. במהלך הערכת המצב הוצגה לשר פעילות כוחות האוגדה, היערכותם להמשך הלחימה וכן ממצאים ראשוניים מאירוע קריסת המבנים בו נהרגו 21 לוחמי מילואים, בפעילות להשמדת מבנים מהם יצאו מחבלי החמאס לפשיטה על קיבוץ כיסופים ב-7.10.

בהמשך, שוחח השר עם חיילי מילואים מגדוד 969 של החטיבה הצפונית ומיחידת השריון החדשה ״עוף החול״, שציינו בפני השר כי הם נכונים להמשיך בשירות מילואים ככל שידרש עד להשגת המטרות.

צילומים: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון גלנט אמר ללוחמים: ״אני לא צריך להגיד לאף אחד מכם מה זה אומר לאבד חבר בשדה הקרב, וקבוצה כזאת – אנשים איכותיים, מכל קצוות הארץ שנופלים בקרב״.

״הקרב הזה הוא קרב של נחישות לאומית, זה לא רק מי מנצח באותה נקודה, אלא הרצון המשותף, זה נחישות לאומית. אנחנו נבחנים פה גם ביכולת הצבאית, בעוצמה הביטחונית אבל לא פחות מזה – בעוצמה המוסרית של מדינת ישראל. כשאני אומר עוצמה מוסרית, אני מתכוון להגיד, איזה זכות יש לך לעצור כשיש 136 חטופים בעזה, ואתה יודע שכאשר אתה ממשיך את הפעולה, אתה מגיע למצב שהלחץ על החמאס יביא אותו בקצה לעשות משהו, כמו שכבר קרה, ואנחנו רואים את הסימנים האלה הולכים ונמשכים, הולכים ומתגלים״.

״אני שומע גם עכשיו התחלה של כל מיני הודעות בשם כל מיני גורמים של חמאס שמתחילים לדבר על עסקאות שו״ן, כתוצאה מהמגעים שלהם במצרים וקטר וכן הלאה, עכשיו קרה פה דבר מעניין, האנשים הכי קיצוניים במשא ומתן של החמאס זה אלה שנמצאים הכי רחוק מרצועת עזה – אלה שטסים במטוסי פאר, יושבים במלונות פאר, נעים מקצה לקצה. אלה שסובלים בעזה וכל הזמן מתחת לשרשראות של הטנקים שלכם הם לא כאלה גיבורים. אני שומע מה הם אומרים, רוב רובם רוצים לעצור״.

״כל אלה שפוגשים חיילים של צה״ל מבינים שמה שקרה בבית חנון, בשאטי, בבית לאהיה, בג׳באלייה ובשג׳אעייה יקרה גם ברפיח, ואין מה שיעצור, זה לא שהם יעצרו אותנו בדרך. אין חיזבאללה ואין איראנים, הם לא יפרידו בינינו לבין ארה״ב, והם גם לא יפרקו את הציבוריות הישראלית ויפצלו את העם המאוחד סביב הרצון לנצח במלחמה. מה שנשאר – האם צה״ל יחליט לבצע או לא יחליט לבצע. כשהוא יחליט, גורלם יהיה כגורל האחרים״.

״חמאס נמצא במצוקה גדולה, אין לו מספיק תחמושת, אנשים, אין עתודות, הוא לא יכול לתחקר, לטפל בפצועים שלו, לשלוט – כל הדברים האלה בבעיה גדולה. הוא בנוי רק על דבר אחד – שהוא יפגע בכמה שיותר חיילים וישבור את הנחישות של הציבור. אתם צריכים גם להגדיל את הפגיעות בו, גם להקטין את הנפגעים שלנו וגם להסביר שאנחנו נמשיך כמה שצריך. בקצה אנחנו נבצע את המשימה הזאת. נפרק את החמאס ונחזיר את החטופים״.



0 תגובות